Terkini dari N28 Kerdau, Pahang

Terkini @RT

Anuwar setuju "mengkambing hitamkan" PAS di Merlimau

Kepimpinan Pengkhianat Rakyat (PR) menafikan desas-desus bahawa PAS mempertimbangkan untuk tidak bertanding di kerusi DUN Merlimau, sebaliknya parti yg sentiasa permainkan hukum Islam itu akan menurunkan calonnya pada pilihan raya kecil 6 Mac ini.

Ketua Umumnya (diktator yg tidak dipilih secara demokrasi), ANUwar Ibrahim mengumumkan bahawa PR secara sebulat suara telah bersetuju bahawa PAS harus bertanding pada pilihan raya kecil ke-15 itu.

Sebelum itu, para pemimpin utama PAS menafikan tidak mahu bertanding seperti ura-ura yang banyak diperkatakan sebelum ini. Sebab utama mengapa PAS dan PKR tidak mahu bertanding dan meletak calon masing adalah dipercayai kerana gelombang kemaraan Barisan Nasional terutamanya di Merlimau adalah sangat hebat.

Sebelum ini, selepas pengesahan ADUN Merlimau meninggal dunia, Si Samsul Ketot bersungguh-sungguh untuk menawarkan diri untuk beranding di Merlimau. Namun, apabila mereka mengkaji gelombang rakyat yang sememangnya memihak kepada BN terutamanya selepas kejayaan di Tenang, Johor, Si Shamsul tiba-tiba membuat U-Turn.


Akhirnya seperti biasa PAS akan dikambing hitamkan sekali lagi. PKR seperti biasa akan merampas hak PAS dikerusi-kerusi yang mereka yakin menang sahaja. Rasa penuh simpati kerana sudah banyak kerusi PAS kini dimiliki PKR. Rumusannya... PAS terus menjadi PAK TURUT kepada DAP dan PKR. Kesian...


Kerusi DUN Merlimau kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan, 54, pada 20 Januari lalu.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 26 Februari sebagai tarikh penamaan calon dan sekiranya ada pertandingan, pengundian pada 6 Mac.

Pada pilihan raya umum 2008, Mohamad Hidhir menewaskan calon PAS, Jasme Tompang dengan majoriti 2,154 undi.

2 comments:

Anonymous said...

http://www.israelforum.com/board/showthread.php?t=18059

Anonymous said...

DAPig ganti hamPAS......
http://www.freeimagehosting.net/image.php?86e2e23d5a.jpg

N-27 DUN MERLIMAU

25 Suara Sahih Terkini