Terkini dari N28 Kerdau, Pahang

Terkini @RT

BN bakal menang majoriti lebih besar di Merlimau.

Jentera Barisan Nasional (BN) negeri kini sudah cukup bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau.

Pengerusinya, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, semangat jentera komponen BN semakin tinggi untuk mengekalkan kerusi yang dimenangi oleh Allahyarham Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan pada pilihan raya umum yang lalu.

Menurutnya, BN cukup yakin untuk mempertahankan kerusi yang belum pernah dimenangi pembangkang sejak merdeka berikutan sokongan rakyat terhadap BN semakin positif.

Ujarnya, lebih menyakinkan adalah sokongan daripada pengundi Cina dan India yang semakin mantap.

”Suasana di DUN Merlimau nampak positif terhadap BN dan ini memberi keyakinan untuk kita menang lagi pada pilihan raya kecil yang akan diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada bila-bila masa.

”Lebih penting, saya lihat kerjasama daripada semua parti komponen BN terdiri daripada MIC, MCA, PPP, Gerakan dan IPF yang bersedia untuk bergerak pada bila-bila masa,” katanya.

Baca seterusnya di rakyattranung.com

1 comment:

ismail abu seman paroi said...

Aku mendoakan agar BN terus menguasai DUN Merlimau kali ini pula.Bakal calon hendaklah bersih,berwibawa,berkelulusan yang terbaik,akhlak kena terpuji,mesra original bukan buat-buat,tak skandel sex,.Tak perlu jawatan hebat dalam UMNO.Kerana seperti di Tenang pengundi mahu calon yang baik walaupun ada sabotaj dari pehak yang kecewa jadi calon.Aku berada disana selama 5 hari dapat lihat bagaimana jentera umno berjalan.Amat memalukam.Tetapi pengundi lebih dan amat bijak memilih calon BN.Inilah panduan pada Dato Najib dan Dato Ali Rostam.Semoga UMNO,MCA.MIC.Gerakan dan BN terus berjaya.

N-27 DUN MERLIMAU

25 Suara Sahih Terkini