Terkini dari N28 Kerdau, Pahang

Terkini @RT

Undi simpati akan menangkan PAS di Merlimau.

Kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar bahawa Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Merlimau, 6 Mac ini sebagai medan latihan hanyalah alasan Pas untuk menutup kelemahan kerana mereka menyedari sukar untuk menang.

Ketua Penerangan UMNO Melaka, Datuk Idris Haron menyifatkan kenyataan Mahfuz itu adalah kenyataan `mereka yang kalah’ sebelum perang dan mencari pelbagai alasan bagi menutup kelemahan mereka.

“Mana ada orang masuk pilihan raya untuk berlatih, pilihan raya ni bukannya suatu perkara main-main, pilihan raya adalah untuk memilih wakil yang akan memperjuangkan nasib rakyat di sesuatu kawasan.

“Sebenarnya, Pas sudah menyedari bahawa mereka akan kalah di Merlimau, untuk menutup malu mereka buat alasan sebegitu, kemudian cakap tujuan bertanding hanyalah untuk mengurangkan majoriti barisan Nasional (BN).

“Apa yang dinyatakan itu sebenarnya sudah sering kita dengar, ketika di Tenang dahulu pun mereka cakap benda yang sama, bertanding di Tenang untuk kurangkan majoriti BN,” katanya kepada UMNO-Online.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Mahfuz bahawa Pas menjadikan PRK DUN Merlimau sebagai medan latihan bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Idris berkata, Pas perlu menerima kenyaan bahawa rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap mereka dan pakatan pembangkang berikutan kegagalan mereka melaksanakan pelbagai janji ketika pilihan raya 2008.

“Rakyat sudah sedar, mereka tidak mahu membuat kesilapan seperti apa yang berlaku pada pilihan raya 2008, mereka percaya hanya BN sahaja yang mampu memperjuangkan nasib rakyat berbanding dengan pakatan pembangkang yang hanya pandai menabur janji tetapi tidak mampu melaksanakannya.

“Selepas ini kita akan menghadapi satu lagi pilihan raya kecil di Kerdau, Pahang, tak tahu apa alasan yang bakal diberi oleh Pas nanti,” katanya.

Idrisberkata, kenyataan Mahfuz itu sebenarnya mempunyai maksud yang tersirat iaitu cuba mendapat undi simpati dari pengundi Merlimau,

“Dengan kenyataan yang dibuat itu, pengundi di Merlimau akan bersimpati dan mengundi mereka masa hari mengundi nanti. Itu semua adalah helah mereka untuk mendapatkan undi.

“Saya nasihatkan kepada pengundi supaya tidak terpedaya dengan apa yang dinyatakan itu dan perlu membuktikan bahawa rakyat Merlimau sememangnya menolak Pas dan pembangkang bukan sahaja di Merlimau tetapi di negara ini,” katanya. -MediaUMNO

2 comments:

Anonymous said...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

Anonymous said...

Salam semua..

Udah lima puluh (50) tahun, PAS berlatih dalam piliharan raya... tapi tak jugak menang pun...

Lantak lah kau... PASPISPUS

N-27 DUN MERLIMAU

25 Suara Sahih Terkini